keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Oi Rovaniemi!

Minä olen huomannut, että tässä kaupungissa on nyt satanut lunta. Rovaniemen kaupunki ei selvästikään ole. Tai siis firmat, jotka tekevät töitä kaupungille. Ne firmat ja kaupunki, joiden tulisi hoitaa teidemme kunnossapito, ovat unessa. Oli vaalit, oli kivaa, on tekemistä, mutta nyt pitäisi saada noi tiet kuntoon.

Minä olen nimittäin huomannut lumentulon kauniiden maisemien lisäksi myös siinä, että pyöräni seilaa lumimassojen seassa ensinnäkin selkeästi heikommin eteenpäin kuin auratulla tiellä ja sen lisäksi myös sivuluisusta olen löytänyt itseni useammankin kerran. En ole toistaiseksi saanut itseäni rikki, mutta eiköhän se ole lähinnä ajan kysymys, milloin joku saa. Se on kivuliasta, se vaatii erikoissairaanhoitoa ja muistelisin, että se on kallista.

Kallista on toki myös ajaa teitä puhtaaksi lumesta, mutta sillä pitää kansaa pimeän talven aikana huomattavasti tyytyväisempänä. Talvipyöräilemään lähteminen ei missään nimessä ole helppo valinta lämpimän auton ollessa vaihtoehto, mutta auraamalla tekisitte sen edes mahdolliseksi valinnaksi.

Tänä talvena toivon teidän ajavan pyörätiet myös omakotitalojen edestä, mikäli talon asukkaat eivät siihen kykene kohtuullisessa ajassa. Silloin teillä on käsitykseni mukaan myös oikeus kerätä talon asukkailta kuluista osa. Tehkää tänä talvena pyöräilystä meille pyöräilijöille nautinto, kiitos!

PS. Jos mitään ei tapahdu, otan teihin yhteyttä entistä useammin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti